Opłaty

KANCELARIA NOTARIALNA SPÓŁKA CYWILNA NOTARIUSZ JANUSZ KOŁYSZKO I NOTARIUSZ ALEKSANDRA KOŁYSZKO

Notariusze pobierają wynagrodzenia na podstawie Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej z dnia 28 czerwca 2004 r. (Dz.U. Nr 148, poz. 1564 z późn. zm.).
Rozporządzenie to obowiązuje notariuszy w całej Polsce, wskazując maksymalne wynagrodzenie, jakie notariusz może pobrać przy danej czynności.
Istnieje możliwości negocjacji wysokości wynagrodzenia notariusza.
W celu ustalenia wynagrodzenia notariusza za dokonanie konkretnej czynności notarialnej prosimy o kontakt z naszą Kancelarią.
Proszę pamiętać, że przy niektórych czynnościach notarialnych notariusz jest zobowiązany do pobrania również innych opłat i podatków, z których poniesieniem klient kancelarii notarialnej musi się liczyć, na przykład: podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadków i darowizn lub opłaty sądowej.
Wysokość podatku od czynności cywilnoprawnych określa ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych z dnia 9 września 2000 r. (Dz.U. Nr 86, poz. 959 z późn. zm.).
Wysokość podatku od spadków i darowizn określa ustawa o podatku od spadków i darowizn z dnia 28 lipca 1983 r. (Dz.U. Nr 45, poz. 207 z późn. zm.).
Wysokość opłat sądowych określa ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych z dnia 28 lipca 2005 r. (Dz.U. Nr 167, poz. 1398 z późn. zm.).
Notariusz jest płatnikiem podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatku od spadków i darowizn, zatem jest zobowiązany do ich pobrania od klientów i przekazania na rachunek bankowy Urzędu Skarbowego.
Notariusz pobiera od klientów opłatę sądową i przekazuje ją na rachunek bankowy właściwego Sądu Rejonowego.